2012. augusztus 15., szerda

Féreg "borotva"

Bár csak egy ötlet,mégis érdemes megosztani...szabadidőnk véges,és sokszor a perceknek is értéke van.
Jómagam elhivatott élő eleség tenyésztő,és ezzel etető akvarista vagyok.Ivadékaimat sokszor banánféreggel,és Walter-féreggel indítom,illetve felnőtt halaimat is napi rendszerességgel meglepem egy kis "keresgélni valóval"..ők pedig lelkesen eszik a legapróbb eleségdarabkát is-akár a természetben.
Sajnos rengetegszer kell sietnem az etetéssel,hiszen a családra,más hobbira,illetve a ház körüli munkákra is időt kell szakítanom.Bevett gyakorlat akvarista körökben,hogy e két férget a tenyésztő edényke faláról kis ecsettel gyűjtjük össze,majd azt az akváriumba mártva etetünk....haladatlan meló,főleg ha jól működő tenyészeteink falán vastag rétegben hemzsegnek a kis férgek.
Elképzelhető milyen időtrabló a számos medencében történő etetés,és a jópár edényke "körbeecsetelése"...Nem beszélve arról hogy törekvésem a két féreg külön való tartása,semmiképpen nem szeretném ha vegyes kultúrám lenne.Ennek oka:igen apró ivadékokat is szoktam indítani banánféreggel-ez pedig méretileg mintegy fele a Walternek.Természetesen váltott ecsetekkel etettem anno,de mindig aggályos volt a nedves ecsetekben esetleg megbúvó más fajjal történő akaratlan betelepítés....Ezért manapság már jobbára ezt a kis segédeszközt használom,tapasztalataim szerint igen hatékony,pofonegyszerű kis segédem.
Amint látod kedves olvasóm egy kb.milliméter vastag műa. lapocskából készült-jégkrémes dobozka palástja-egyszerűen körbenyírtam,és meghajlítotttam.Hosszabb volt leírni mint megvalósítani.....
Aztán már ezt használtam etetésekkor,és mint látni fogod igen hatékonyan és gyorsan megoldotta azt,amit ecsettel oly időt rablónak éreztem.Íme:
A használt-célszerűen kör alakú-tégely falához kissé hozzányomva egyetlen mozdulattal összegyűjthetem a férgeket,és máris mehetnek a halaimnak....Mindeközben a teljes oldalfal magasságában dolgozik,egyetlen eleségállatka sem megy veszendőbe-vagy igen kevés.Arra ajánlott azért figyelni,hogy a kultúra közegébe ne toljuk bele,hiszen nem azzal szeretnénk etetni ;)
Gyors,maradéktalanul és pillanatok alatt tisztítható....ugyanakkor egy szemétbe való tárgyból hasznos segítőt fabrikáltunk,mely a legközelebbi etetésig meg is szárad.
Ha kedved van valósítsd meg....pár pillanat,és aztán már a szabadidőddel takarékoskodik!Sok sikert!
T.:Gábor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése