2013. szeptember 7., szombat

Észrevételeim a központi levegőhálózatomban

Lényegre törően:szeretném megmutatni nektek botladozásaimat alig másfél éves hálózatomban,de most inkább a képek kedvéért és a fórumra is hivatkozva.
Vannak olyan kollégáink akik érdeklődve követik mindennapi beszélgetéseinket,és akik maguk is szeretnének ilyen hálózatot.Már rengetegszer beszélgettünk erről  pontosan itt:http://www.akvariummagazin.hu/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=19&id=10905&Itemid=322
..így arra gondoltam e kis írásban  a képi anyagot is megmutatom.
A napokban csomagocskát kaptam Sopronból,O gyűrűk érkeztek...
Reklám vagy sem,én rendkívül elégedett vagyok a cég munkájával-áraival és a készséges segíteni akarásukkal!A cég linkje:http://www.ktt.hu/
Bármilyen tömítés,O gyűrű stb. a vétel célja melegen ajánlom őket,és ezúton is megköszönöm a szives segítségüket!Egy tippem hobbitársaimnak:200db gyűrűt rendeltem,és a postaköltség közelítette a gyűrűk árait!Tehát baráti társaságoknak ajánlom az összefogást/egyeztetést és egy csomagban való megrendelést.
 Nem telt el 24 óra a megrendelésem óta,amikor már kezemben volt a kis csomag,így azonnal ki is bontottam:
 Alig vártam már...további cseh emelőimhez is,de a fórumon emlegetett levegőztető cső csatlakozásokhoz is alkalmazni tervezem őket.A minőség fantasztikus...jó megfogni is őket,sorjának nyoma sincs!
Jól tudom hogy néha nehezen érthető amit a fórumon elmondok,hiszen kép nélkül nem mindenki van "képben"-ezért is gondoltam ideilleszteni pl ezt:
Emlegettem hogy én kínomban már drótozgattam is a kis csövecskéket a központi vezetékhez,hiszen lecsúsztak...A légpumpám nagyobb teljesítményű annál mint amennyi levegőt használok,emellett szép nyomást is csinál.Ergo ha nem használom ki,a nyomás valahol szökni akar!Ez rendszerint az ilyen csatlakozásoknál történik meg,és a lehető legalattomosabb módon:éjjel,vagy kevésbé hozzáférhető helyen-netán mikor senki nincs itthon.:( Az elszökő nagy mennyiségű levegőnek persze van hangja,és ilyenkor igyekszem is azonnal intézkedni-de mi van akkor ha senki nem észleli?Volt hogy ikrák semmisültek meg ilyen hibából,de volt hogy csak éppen félrecsúszott míg nem észleltem/fekete nyíl/:

Mint látható nekem szigorúan be van ragasztva a kis leágazás a gerincvezetékbe-az általam használt cső ezt megkívánta.De borzalom ami még a képen látható/kék nyilacskák/!Ez egy alsó vezeték,persze hogy anno nem építettem ki a kondenzvíz leürétésének lehetőségét/meg alig észrevehető helyen is fut ez a cső/.Észrevenni csak akkor vettem,amikor már "hortyogott-gurgulázott" benne a víz,ekkor természetesen kiengedtem a kondenzálódott vizet.De mit látunk a képen?A cső belülről penészes...ha ezen keresztül adok levegőt az ikrakeltetőkbe lehet hogy spórákkal árasztom el a keltetővizet?:( Ugye-ugye..saját kárán tanul az ember ,ti a topic olvasói pedig fontoljátok meg amit javasoltam:kondenzvíz láthatóvá tétele egy átlátszó a legmélyebben futó részen lévő csövön át,és annak leürítési lehetősége!Én pedig mosom ki a koszos levegőcsöveket....
Még egy baklövésem:nagyon-nagyon nehéz itt vidéken beszerezni speciális kis csövecskéket a gerincvezetékről való leágazásokhoz-ezért azt gondoltam jól járok ha a felgyülemlett eldugult porlasztóim kis csövecskéit alkalmazom.Ez szépen beragasztható,ileszkedik a 4/6-os levegőcsövekhez,ingyen van stb...hát ráfaragtam!Jeleztem a fórumon is:semmiképpen se alkalmazzátok!Alattomosan elöregszik,a legkisebb feszítésre elpattan-épp mint itt a képen:
 Ha ez megtörtént ömlik a levegő,a rákötött fogyasztók ugyanakkor nem kapnak levegőt-én levegővel szűrök,néha kissé túl is van népesítve némely medencém..ugye nem kell mondanom mást?:(
A baj észlelésekor azonnal intézkedni kell:vagy egy megfelelő pozdorja csavart kell betekerni,vagy vízálló ragszalaggal meggátolni a levegő szabad kiáramlását-egy azonban tuti:ez a leágazásunk már nem használható!A fene egye meg....szépen megtervezett rendszerünk már megint elosztókat fog tartalmazni,megint tekeregnek a levegőcsövek...mondom:ezt a csövecskét nem szabad használnunk.Ötletként felvetettem a cseh emelőknél használt szigetelést-én ezt fogom használni következő rendszeremnél-persze én beragasztom.
Derűre ború,végre megtaláltam a megnyugtató megoldást a csövek rögzítésére is,itt prezentálom nektek:
 Nekem tetszik....mind a tűszelepek,mind az O gyűrűk alkalmazása egy fokkal jobbá tette rendszeremet,úgy érzem e vonalon kell haladnom:amiben jobbítani tudok azt közreadom,és képekel illusztrálom hogy jobb rálátásotok legyen.Végül is ennek a se füle se farka írásnak ez volt a célja:informálás,megmutatás.
Talán a távoli jövőben bloggá bővül majd-addig azonban ennyi!:)
T.:Gábor
 2013.09.18:Ha kedves kollégáim nem olvasnának az AME honlapján,bizony azt hinném hogy mindent leírtam amit illet volna-de nem!Ezért kiegészítésképpen közlöm,hogy a kis gyűrű mérete 5x3mm!Sok örömet,és sikert hozzá ha alkalmaznátok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése