2012. július 5., csütörtök

Járdánházi cserepes-Akvarista.hu


Járdánházi cserepes-újra/fel/töltve





Tiszteletem,sziasztok!
Már sokan érdeklődtetek egy régebbi blogommal kapcsolatosan,így most ismét feltöltöm..ha most sikerül.
Jópáran tudjátok rólam hogy szabályos hívőjük vagyok algázóimnak,így most a részükre pár évvel ezelőtt kreált,és azóta ezer százalékos sikerrel alkalmazott búvó-ikrázóhelyet mutatom be nektek.
Természetesen én is kísérleteztem sokat:volt kókuszhéjból készített barlangocska-sőt még függesztett "galériát" is készítettem nekik.Aztán lapos kövekből szabályos ancivárat raktam nekik össze,de van eredeti anciikráztató cserepem is,amit anno boltokban lehetett kapni.Aztán mondanom sem kell:mindenfajta üreges tégla is próbálta betölteni a szerepet amit neki szántam-kevéske sikerrel.Valahogy mégis mindig balul ütött ki a dolog:vagy nem oda ikráztak,vagy széttúrták a környezetet is egy jobb ívóhely reményében..Én pedig sokszor csak reménykedhettem benne hogy lesznek porontyaik.
Voltak is rendszeresen,de a sok-sok malőr közepette kevéske sikerrel dicsekedhettem.A végső elhatározást egy szerencsétlen vitorlás attack előzte meg:csodás vitorlásaim jólesően csipegették az akvárium egy távolabbi sarkában öszegyűlt hatalmas szikzacskós kis ancikákat.Más alkalommal a több féle műanyag csőből kreált odúkból rúgták ki a hímjeim az ikracsomót..
Nem akarom feleslegesen húzni tovább az időtöket,magam is a nyugodt és higgadt emberek közé tartozom.
Tehát vásároljunk 11 és 13cm-es cserepeket,majd rajzoljuk be őket:
Aztán egy sarokcsiszolóba fogott gyémántkoronggal-esetleg a kőzetvágó is megteszi-daraboljuk,majd kézbevett csiszolóvászonnal sorjázzuk-gömbölyítsük le az éleket:
De vigyázzunk:a sarokcsiszoló férfias szerszám,a közben keletkező por miatt a szabadtéri munkavégzést, a repkedő cserépszilánkok miatt pedig mindenképpen védőszemüveget javaslok.Ha minezzel készvagyunk,még egy-egy furatot helyezzünk el a peremhez közel,így majd egy alkalmasan meghajlított dróttal ellenőrizhetjük:mi történt a cserép alatt..
A fúrás nem igényel ütvefúrót-nem is ajánlom-én ezért állványos fúrón adtam neki 8-as furatokat.Közönséges csempefúró gyönyörűen viszi,ne alkalmazzunk nagy nyomóerőt mert könnyen elrepedhet!Az alá fogott fának is fontos szerepe van:segít pozícióban tartani,és alátámasztja a peremet.
Ha ezzel is megvagyunk,így néz ki:
Aztán mint a képaláírás is jelzi,még egy mozdulat,és kész!
Tehát egy pár cserépből azonnal kettő fedezékünk lesz,ráadásul a kis cserepecskéből is egy szegmensünk marad!Rá akkor lesz szükségünk,mikor a párját ikrával telten kivesszük keltetni..:)
Semmiféle módon nem kell összekötni-ragasztani,pontosan azért van két darabból hogy a hím tetszőlegesen kikotorhassa az aljzatot alóla,biztosítva a megfelelő rést.
Felületi kezelésre sem kell gondolnunk,kár is volna ezt a természetes anyagot elrontani bármivel..Az ikrák kitűnően tapadnak a felületén,és a "hapsianci" tökéletesen védheti a bejáratot.
De akkor minek két darab egymás fölé?Jogos a kérdés..A hím a két cserép közötti részen őrködik mikor nem az ikrákat gondozza,valahogy így:
Látszik is a jobb felső sarokban,hogy van mitől védenie a "várat",mert termetes vitorlások lopakodnak a friss kaviárra éhesen.Na csak lopakodjanak...A hím innen lesi árkus tekintettel:van esetleg ikrával telt nőstény a háremben?Amennyiben igen,akkor becsalogatja őt,és a videóim között szemlélhető vehemens ívás közepette íme az eredmény:
Kívánom mindannyiótoknak a sikeres szaporítását kedvenceimnek,mert anciból sosem elég..
Amennyiben kérdésetek,észrevételetek van,szivesen állok rendelkezésetekre:Gábor

2011. 03. 14. 12:30

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése